העיר העלומה וסיפורה של רועת הצאן שברחה מכורדיסטאן

    מבין המנות העיקריות ניתן לבחור בין: מרק קובה - במיה סלק ברוטב אדום, יאפרח - עלי גפן, קישוא ובצל ממולאים בבשר ואורז, שופטה - קציצות בשר וירק, קבב כורדי., טבית - עוף ממולא באורז ובשר ועוד.
    קובי פינקלר No Comments on העיר העלומה וסיפורה של רועת הצאן שברחה מכורדיסטאן

    על אף המושג 'העיר העלומה', מדובר באתר ארכיאולוגי שמקורו בחווה חקלאית מן התקופה הרומית הקדומה והמשכו בישוב כפרי קטן מן התקופה הביזנטית, שהתבסס על גידול כרמי זיתים והפקת שמן • מוזמנים לטיול עם פינקלר

    מבין המנות העיקריות ניתן לבחור בין: מרק קובה - במיה סלק ברוטב אדום, יאפרח - עלי גפן, קישוא ובצל ממולאים בבשר ואורז, שופטה - קציצות בשר וירק, קבב כורדי., טבית - עוף ממולא באורז ובשר ועוד.
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "העיר העלומה", טיפה בים בתוך צימר ומסעדה שהיא סיפור על רועת צאן שברחה מכורדיסטאן והפכה לבעלת מסעדה.

    על הגיחה לחורבת דנעילה, היא 'העיר העלומה', תודו לנו בכל מקרה. קל וחומר אם אתם כבר נמצאים באחד מאתרי הסביבה ( פארק גורן ומצפור המונפורט, יער חניתה ואתר חומה ומגדל', פארק אדמית ומערת הקשת אתרים נוספים).

    האתר הארכיאולוגי, שרק ב-2003 נפתח למבקרים בתום פרויקט שיקום ושחזור של קק"ל ורשות העתיקות, נמצא מצפון לפארק גורן – בקצה כביש הגישה לחניון שרך ושמורת נחל בצת.

    20160703_185230_resized

    כשנוסעים בכביש 899 מכיוון שלומי (מזרחה), חולפים על פני הכניסה לפארק גורן. אתם בכיוון. אם הגעתם לכניסת הישוב גרנות הגליל פספסתם את הכניסה הרצויה ועליכם לשוב כמאה מטר על עקבותיכם. אתם מחפשים את השילוט צפונה לנחל שרך. כנסו אליו. לאחר כקילומטר נסיעה עצרו ברחבת חניה גדולה; מן החניון יובילו אתכם השילוט והחורש אל אתר העתיקות.

    על אף המושג 'העיר העלומה', מדובר באתר ארכיאולוגי שמקורו בחווה חקלאית מן התקופה הרומית הקדומה (מאה ראשונה לספירה) והמשכו בישוב כפרי קטן מן התקופה הביזנטית, שהתבסס על גידול כרמי זיתים והפקת שמן. לאחר שננטש יושב הכפר מחדש במהלך התקופה הצלבנית ולאחריה בתקופה הממלוכית.

    שרידי הישוב נתגלו על ידי הארכיאולוג רפי פרנקל כבר עם קום המדינה, אולם תהליך השימור, שכלל שיקום ושחזור בתים, סמטאות, בורות מים וחמישה בתי בד, הושלם רק לאחרונה. חלק מבתי הבד בנויים אבן וחלקם חצובים בסלע; בדיקות מתארכות אותם לתקופות שונות, כך שמרביתם לא פעלו במקביל.

    מסלול ההליכה היוצא מן החניון הוא מעגלי, ולאחר מעבר בין מבני החורבה הוא חוזר לנקודת המוצא. הילדים ימצאו גם הם עניין בטיול הקטן שלכם, אולם בשל בורות המים שנחשפו הקפידו שיישארו סמוכים אליכם. טיול נעים. מסלול הליכה מעגלי שאורכו כשעת הליכה נינוחה.קל ומתאים מאוד למשפחות.

    עוד טיפה- יחידת הנופש בשתולה

    כמה דקות נסיעה משם במושב שתולה. מצאנו את הדר ודן כץ.

    קמו להם זוג דתי ממעלה לבונה אשר בחבל בינימין והחליטו לעשות מעשה ליישוב הארץ. אז הגיעו לשתולה על גבול הלבנון. צריך גם הרי להתפרנס והקימו צימר מתוק ומאובזר טיפה בים. צמודה לו מרפסת נוף גדולה ששטחה 30 מ"ר והיא משקיפה על נוף הגליל המערבי והים ומזמנת שקיעות עוצרות נשימה ובלתי נשכחות. את המחיר בו אתם קובעים!

    צמודה לקיר מיטת זוגית המעוצבת בעץ ועליה מצעים איכותיים. ליד החלון תמצאו שולחן המשקיף לנוף ויש גם אמבט ג'קוזי זוגי. המטבח מאובזר במיני בר, כיריים חשמליים, קומקום, פלטה חשמלית, מיחם לאורחים דתיים, כלי אוכל כשרים- חלביים ובשריים.

    ארוחת הבוקר המוגשת היא כפרית ועשירה וכוללת לחם טרי, מאפה בית מעשה ידיה של הדר כץ בכשרות מלאה. הבריכה המחוממת עומדת לרשות האורחים ובתשלום נוסף ניתן להזמין טיפול וואטסו זוגי/יחיד. 077-9964658

    מסעדת חמדת הגליל ב.. שתולה

    חמדת הגליל היא מסעדה כורדית המציעה מאכלים ביתיים אותנטיים.

    המסעדה הממוקמת בשתולה נוסדה בשנת 1998 על ידי אם המשפחה שרה חתן ובתה אורה. אחרי מותה של האם נסגרה המסעדה לכמה שנים וכעת נפתחה מחדש כשעל הבישול אמונות אורה חתן וגיסתה פנינה חתן.

    המסעדה שוכנת בבית אבן מוקף חלונות זכוכית ושתי מרפסות אחת מהן משקיפה אל הנוף ומשמשת כפינת עישון ואחת מיועדת למי שמעדיף לשבת בחוץ. אל השולחן מוזרמים שמונה סוגים של סלטים, חלקם סלטים מרוקאים ולצידם לחם כורדי או פיתות.

    מבין המנות העיקריות ניתן לבחור בין: מרק קובה – במיה סלק ברוטב אדום, יאפרח – עלי גפן, קישוא ובצל ממולאים בבשר ואורז, שופטה – קציצות בשר וירק, קבב כורדי., טבית – עוף ממולא באורז ובשר ועוד.

    המסעדה מציעה גם מגוון מנות אחרונות כשמנת הדגל היא באקלאווה תוצרת בית.

    אבל הסעודה במסעדת חמדת הגליל כוללת הרבה יותר מאוכל, היא כוללת גם את החוויה שבסיפור חייה של מייסדת המסעדה שרה חתן זכרה לברכה.

    בכניסה למסעדה מותקן מסך טלוויזיה גדול עליו מוקרן סרט המספר את סיפורה המרתק של שרה חתן שנולדה בעיירה קויסג'ק בהרי כורדיסטן ומשם עלתה לשתולה ובמשך שנים הייתה רועת צאן שגידלה עיזים והכינה מחלבן גבינות בסלסלות נצרים ואת הסיפור הבלתי נתפס על מסעה המדהים בשנת 2006 לעירק כדי לגאול ספר תורה עתיק שהיה שייך למשפחתה. כיצד עברה בדרך לא דרך את הגבול העירקי תורכי לכורדיסטן תוך סיכון חיים, עלתה לקבר אמה בבית הקברות היהודי רק בשביל לגלות שלא נותר ממנו דבר, ולקברו של הצדיק כהן עמרם, היחיד שנותר על קנו אחרי שבית הקברות היהודי נהרס כליל על ידי סדאם חוסיין.

    בנוסף להקרנת הסרט, פנינה ואורה הבת שמחות לעבור בין השולחנות ולספר עוד על האישה המיוחדת ויוצאת הדופן שרה חתן, לכל מי מהאורחים שמעוניין לשמוע. פרטים נוספים: 0779964655



    0 תגובות